dobro funkcionise saobracaj u beogradu gde vise od polovine vozila pripadaju privatnicima, malo pa se neki zapali ili odpadne neki tocak i nekog ubije za takav prevoz se zalazu botovi i oni koji nikad nisu videli beograd,ja vidim idealan prevoz tako sto bi grad sa ebrd bankom uveo tramvaj i tako smanjio broj autobusa i kupovinom 50 novih autobusa imali bi prevoz 50 godina ispred beograda.
Sigurno je da ima linija koje se GSP ne isplate, dok bi privatni prevoznik, da ne ulazimo ovog puta u razloge, mogao efikasno da pruži uslugu.... Ali, ustupanje i jedne jedine (nerentabilne?) linije privatniku, najverovatnije bi otvorilo Pandorinu kutiju, pa bi "nerentabilnih" linija svakim danom bilo sve više, a novopečeni prevoznici bi trljali ruke i punili džepove. Razmislimo!
Problem je što bi privatni prevoznici prihvatili da voze samo linije koje su najpopunjenije - a to su dakle one od kojih i sam GSP ima najveći prihod.
Privatni prevoznik nema nikakvog interesa da održava neisplativu liniju, ali koja je ipak neophodna da bi ljudi u nekim naseljima mogli da obavljaju redovne poslove.
Pogrešan princip je gledati da GSP sam po sebi bude profitabilan - ne treba naravno biti "rupa bez dna", ali GSP treba posmatrati kao uslužni servis koji omogućava da sve drugo u gradu funkcioniše, a ne kao nužno profitabilnu delatnost. Tako da budžetske subvencije za javni prevoz su normalna stvar - interes grada je da javni prevoz funkcioniše, jer omogućava da funkcionišu sve druge stvari, ali i samu firmu treba racionalizovati - verovatno administracija ima viška ljudi, pa malo "rezati" tamo, a povećati plate vozačima i onima koji učestvuju u održavanju redovnog saobraćaja, kako ljubi ne bi odlazili.
Svako ko se vozio gradskim prevozom u Beogradu ne može da klikne DA u ovoj anketi, ali očigledno u Novom Sadu ima raje koja nije videla sveta dalje od okretnice u Bukovcu.
Ne treba privatizovati ni gsp ni bilo koje javno preduzeće. To se svuda u svetu pokazalo kao užasno rešenje jer je dovelo do pada kvaliteta usluge (primer je očitavanje struje u EPSu) i poskupljenja usluge a negde i do građanskog rata. Tu profitiraju samo MMF i Centralna evropska banka.
Treba samo uvesti da direktori javnih preduzeća ličnom imovinom odgovaraju za poslovanje. Pa onda nek nameštaju tendere, "kupuju" i farbaju 6000 autobusa i vode preduzeće u gubitak.
Zasto bi placali vozacima platu i kupovali autobuse, kada mozemo to sve isto placati Montopu ali 10 puta vise? Neki ocito nisu nista naucili iz primera sa EPSom i Telekomom.
da smanje cenu karte da bude smesna 30 do 50 dinara. da kupe jos buseva sa ljudima bude povoljnije da se voze busom od automobila. jer ovako je nemoguce i naci parking.
Na stranu sve, al GSP je od 2000. na ovamo jedna od najuspešnijih ustanova u gradu. Naravno, imaju 100.000 mana, ali autobusi polaze na vreme, gužve nisu velike van špiceva (ko god se vozio javnim prevozom bilo gde na zapadu, zna da su u špicu svuda gužve), sve u svemu to uopšte nije loše. Drugo, javni prevoz nigde na svetu nije isplativ, svuda je teret budžetu.
Zbilja ne znam zašto forsirate priču o privatizaciji, GSP je najmanji problem koji ovaj grad ima. A ima ih mnogo
Iskustvo iz Beograda kaže da ne treba ustupati linije privatnim prevoznicima. Privatni prevoznici kupuju najgore autobuse, ne poštuju red vožnje, lošije održavaju vozila, imaju lošije vozače, ne poštuju zakonski propisano vreme rada vozača, ucenjuju grad za cenu vožnje po kilometru itd.
Za Grad Novi Sad i Novosađane je bolje da novac iz budžeta daju JGSP-u nego privatnicima, samo treba JGSP očistiti od partijskih kadrova i postaviti sposobnu upravu.
Potrebna je potpuna reorganizacija ne samo GSPa, nego i gradske infrastrukture. Kada se zadnji put promenila ruta neke linije?! Zašto autobusi nemaju brzu traku i semafori ne pale zeleno pred autobusom?!
Kad ćemo dobiti vremensku kartu?!
Je l' neko čuo za metro-bus tj. bus je za 50% duži od klasičnog zglobnog i ima 2 "zgloba"?
To je bus čija linija povezuje ključne tačke grada, ide manje-više pravolinijski i staje samo na stanicana tj. nikad ga neće uhvatiti crveno svetlo i ima svoju traku. Npr: kod nas bi jedna takva linija trebala da bude Futog - Centar ili Liman 4 - železnička stanica.
Treba izgraditi prave, odvojene, bezbedne biciklističke staze u Novom Sadu da bi ljudi mogli biciklom da se prevoze.
Za udaljene lokacije dobre, ispravne autobuse, sa klima uređajima, koji ne kasne i koje mogu svi da priušte. A da li je GSP ili privatnik uopšte nije bitno.
SNS kadrove, počevši od vozača do direktora i postavite ljude od struke i evo rezultata. Stranački paraziti gledaju samo da shebu preduzeće, a onda da vidiš sranja. Došli pojedinci do malo para, kupili kola, guzicu u kola pa niko kao oni. Treba misliti na budućnost, a budućnost je što jeftiniji prevoz autobusom. Udariti poreze pogotovo na drugo vozilo u porodici. Pogotovo na one snobove koji imaju dva ili više automobila, žive u gradu i idu u prodavnicu na ćošku sa autom. Pa kada kreneš peške za 30 do 45 minuta si sa jednog dela grada došao na drugi deo. NS je mali grad i treba da ima gradski prevoz, pogotovo za školarce i penzose, kao in radne ljude. Toliko od mene.
Zna li se ovde još za nešto osim privatizacije i "stranih investitora"? I kakvi su "rezultati"?
Zar je moguće da ne postoji niko stručan, odgovoran i pošten da vodi GSP? Šta je sa viškom zaposlenih?
Kako decenijama opstajasmo bez privatizacija i "stranih investitora"? Da li je moguće da znamo samo da motamo kablove, radimo u gumarama i rudnicima? Da li je to naš najviši domet?
Zna li se ovde još za nešto osim privatizacije i "stranih investitora"? I kakvi su "rezultati"?
Zar je moguće da ne postoji niko stručan, odgovoran i pošten da vodi GSP? Šta je sa viškom zaposlenih?
Kako decenijama opstajasmo bez privatizacija i "stranih investitora"? Da li je moguće da znamo samo da motamo kablove, radimo u gumarama i rudnicima? Da li je to naš najviši domet?
Treba legalizovati i urediti linijski taksi, neka voze kombije u krug na linijama koje se "ne isplate" GSP-u. Takođe i između okolnih sela. Neverovatno ali u ovoj bogatoj ravnici, u XXI veku, ako si petnaestak kilometara daleko a nemaš kola, do Novog Sada je najbrže i najjednostavnije ako negde ukradeš konja...
Kakva bre privatizacija. Pa imali smo privatizaciju ATP Vojvodina pa se ugasila . Pa onaj nesrecnik iz Dunav prevoza digao cene ko da prevozi Su 35 . Manite se vise privatizacija nego sposobne ljude u GSP da vode to a ove neznalice sto su za konbinacije tu. Najjaca stvar preko koga idu nafta ,ulje ,gume za buseve. Dozovite se pameti vise
S obzirom da se svima vec zeludac prevrce kad cekamo bus za posao...hoce li biti busa po redu voznje ili nece...bolje da se privatizuje. A cekanje po 25 min i duze na minusu da i ne spominjem.
Ne treba ništa privatizovati, već skinuti uhlebe koji parazitiraju na račun preduzeća i ta oslobodjena sredstva preusmeriti u nabavku vozila. Vrlo je prosta računica.
Klasicna srbijanska udbaska politika,postavi stetocinu direktora koji ce praviti poslove sa minusom i onda se svasta predlaze,kupuje,krade,maznjava, srbi srbima s ljubavlju...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
ANKETA: Treba li privatizovati neke linije GSP-a?
Autor: 021.rs
Novi Sad
•30.10.2024.
•16:32
Komentari 33
starosadjanin
Voja
ex chapman
a zna se da je apsolutno dokazano da je najbolje kad se sve privatizuje i da "gazde" drze sve
Čika
Miki_NS
Privatni prevoznik nema nikakvog interesa da održava neisplativu liniju, ali koja je ipak neophodna da bi ljudi u nekim naseljima mogli da obavljaju redovne poslove.
Pogrešan princip je gledati da GSP sam po sebi bude profitabilan - ne treba naravno biti "rupa bez dna", ali GSP treba posmatrati kao uslužni servis koji omogućava da sve drugo u gradu funkcioniše, a ne kao nužno profitabilnu delatnost. Tako da budžetske subvencije za javni prevoz su normalna stvar - interes grada je da javni prevoz funkcioniše, jer omogućava da funkcionišu sve druge stvari, ali i samu firmu treba racionalizovati - verovatno administracija ima viška ljudi, pa malo "rezati" tamo, a povećati plate vozačima i onima koji učestvuju u održavanju redovnog saobraćaja, kako ljubi ne bi odlazili.
Saruman V
Tender majstor
Treba samo uvesti da direktori javnih preduzeća ličnom imovinom odgovaraju za poslovanje. Pa onda nek nameštaju tendere, "kupuju" i farbaju 6000 autobusa i vode preduzeće u gubitak.
ccc
w/e
V
Rambo
treba
Naselje
Zbilja ne znam zašto forsirate priču o privatizaciji, GSP je najmanji problem koji ovaj grad ima. A ima ih mnogo
Garruk
Nikola
Za Grad Novi Sad i Novosađane je bolje da novac iz budžeta daju JGSP-u nego privatnicima, samo treba JGSP očistiti od partijskih kadrova i postaviti sposobnu upravu.
Vozim se autobusom
Kad ćemo dobiti vremensku kartu?!
Je l' neko čuo za metro-bus tj. bus je za 50% duži od klasičnog zglobnog i ima 2 "zgloba"?
To je bus čija linija povezuje ključne tačke grada, ide manje-više pravolinijski i staje samo na stanicana tj. nikad ga neće uhvatiti crveno svetlo i ima svoju traku. Npr: kod nas bi jedna takva linija trebala da bude Futog - Centar ili Liman 4 - železnička stanica.
Da
Za udaljene lokacije dobre, ispravne autobuse, sa klima uređajima, koji ne kasne i koje mogu svi da priušte. A da li je GSP ili privatnik uopšte nije bitno.
SrBa
Neka pitanja
Zar je moguće da ne postoji niko stručan, odgovoran i pošten da vodi GSP? Šta je sa viškom zaposlenih?
Kako decenijama opstajasmo bez privatizacija i "stranih investitora"? Da li je moguće da znamo samo da motamo kablove, radimo u gumarama i rudnicima? Da li je to naš najviši domet?
Neka pitanja
Zar je moguće da ne postoji niko stručan, odgovoran i pošten da vodi GSP? Šta je sa viškom zaposlenih?
Kako decenijama opstajasmo bez privatizacija i "stranih investitora"? Da li je moguće da znamo samo da motamo kablove, radimo u gumarama i rudnicima? Da li je to naš najviši domet?
Dreamer
boger
Djenka
NE
Goran
zzz
Luki
Паја
Novosadjanin
NNaselje
Mare
Dejan
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H